سرویس پست الکترونیکی چیست؟

آشنایی با پست الکترونیکی 

سرویس پست الکترونیکی چیست؟  

 

نحوه كار پست الكترونیکی همانند صندوق پستي در پست معمولي است. در پست معمولي، براي ارسال یک نامه یا بسته، لازم است بسته به آدرس طرف مقابل ارسال شود، پست نامه شما را حمل كرده و در محل آدرس مشخص شده، پستچی نامه را به گيرنده تحويل مي دهد. روش ديگر استفاده از صندوق پستي است. در اين روش، هر فرد يا سازماني مي تواند با پرداخت هزينه اندكي یک صندوق پستي را در محل یک دفتر پستي اجاره كند.  

هر صندوق پستي داراي یک شماره منحصر به فرد است. در اين حالت نامه هايي كه به آدرس صندوق پستي ارسال مي شود، توسط پستچي در صندوق مربوطه قرار داده مي شود. صاحب صندوق با مراجعه به صندوق خود، نامه هايش را دريافت مي كند. 

پست الكترونیکی  نيز از همين روش استفاده مي كند. یک آدرس پست الكترونیکی  منحصراً به یک فرد متعلق است و نامه هاي ارسالي به آن آدرس در صندوق شخصي آن فرد قرار مي گيرد. فرد با مراجعه به صندوق خود مي تواند نامه هايش را دريافت كند. یک آدرس پست الكترونیکی  معمولاً داراي سه بخش است.  

نام كاربر: نام منحصر به فردي است كه هر كاربر پست الکترونیکی براي خود انتخاب مي كند. 

نماد @: اين نماد (ات تلفظ مي شود) نام كاربر را از نام دامنه، در آدرس جدا مي كند. 

سرویس دهنده: هر سرويس پست الکترونیکی  توسط یک شركت يا مؤسسه ارائه مي شود كه در اين بخش آدرس اينترنتي مربوط به خدمت دهنده پست الکترونیکی  آورده مي شود.  

معمولاً خدمات مربوط به پست الکترونیکی  رايگان است و تنها در مواردي كه كاربر امكانات ويژه اي را درخواست كند، بايد براي دريافت خدمات مورد نظر، هزينه پرداخت كند. 

پایگاه های متعددی خدمات رايگان پست الكترونیکی را در اختيار كاربران قرار مي دهد، مانند :

http://mail.yahoo.com
http://gmail.com
http://www.hotmail.com
http://www.email.com
http://www.noavar.com

خدمات جانبی که هر یک از سایت ها برای حساب پست الکترونیکی در اختیار کاربر قرار می دهند، متفاوت است، با این حال فرایند ایجاد یک حساب پست الکترونیکی و استفاده از آن در بین پایگاه های مختلف تقریباً یکسان بوده و اشتراک های زیادی دارد. براي استفاده از پست الكترونیکی لازم است عضو آن پايگاه شده و یک آدرس منحصر به فرد براي خود ايجاد كنيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 1 آذر 1393برچسب:, | 23:45 | نویسنده : علي اكبري |